5. mars 2010

Historie- Da jeg fant ut at jeg var gravid!

I Lang tid hadde jeg utrolig kvalme, men jeg var ikke helt sikker på hva det var. Trodde jeg hadde blitt sjuk eller var i startfasen på en influensa eller noe. Så begynte puppene bli litt mere ømme. Men nå trodde jeg kanskje det var noe annet som var på gang. Mensen var jo utrolig treg. Så jeg trodde det var den som kom. Men ukene gikk og den kom ikke som jeg hadde trodd.

Fredrik dro på byen sammen med gutta mens jeg lå dårlig hjemme. Jeg begynte å tenke litt, men tenkte ikke så mye over det før dagen derpå. Da jeg våknet opp, ble jeg utrolig kvalm. Og måtte tilbringe mye om mårran på do, gikk tilbake å la meg i senga. Så sier jeg til Fredrik, at jeg var utrolig kvalm og dårlig fortiden. For allerede da hadde jeg noen få mistanker. Men jeg var fortsatt usikker, for jeg trodde jeg ikke kunne bli gravid. Da begyner selvfølgelig fredrik og kødde da, og kommer med spørsmålet om, Silje - "Er du gravid?" Så sa jeg, " Tror kanskje jeg må ta en test." Det tok ikke 10 sec engang før Fredrik var oppe av sengen og kastet opp på doen, stakkars. Han var jo ekstremt dårlig fra før pga den festen han var på dagen før. Men å høre at jeg var gravid i tillegg gikk det litt for mye tanker og følelser igjennom kroppen til stakkars samboeren min. Men det var jo ikke sikkert enda, jeg hadde jo ikke tatt noen graviditetstest.

Vi snakket lite sammen den dagen, men de andre dagene pratet vi litt. Hva vi skal gjøre da i tilfelle jeg var gravid. Han tenkte VELDIG mye på økonomien vår og åssen boforholdene vi hadde var, så han var veldig usikker på om det går ann å sette ett barn til verden. Men etter litt om og men. Så fant vi omsider ut at vi skal beholde det. Men han var fortsatt litt usikker. Men han ville gjerne bli Pappa.

Mandag dro jeg til Apoteket for å kjøpe graviditetstest. Jeg var såå utrolig utålmodig og testet meg på doen på det senteret apoteket var. Jeg ventet skjelvende og spent for å se hva resultet ble, men det ble ingen synlig pluss tegn som det egentlig skulle vært, og kotrollstreken kom heller aldri. Så da må jeg ha tatt testen feil. Godt det lå 2 tester i den pakken. Jeg dro hjem, drakk masse vann. For at jeg skulle få tatt en ny test. Da jeg endelig måtte på do, tok jeg testen igjen. Og der, ja plusstegnet kom før kontrollstreken, og ikke lenge etter kom den å. Så da var jeg GRAVID. Jeg skalv, ble glad og jeg gråt. Mamma var den første jeg ringte og fortalte det til. Hun tok dette bra, men nå gjenstod det å fortelle det til Fredrik, han var på jobb. Så jeg klarte ikke vente med å fortelle han det før han hadde kommet hjem, så jeg ringte han. Men han tok det også rolig. Han var litt dårlig på jobb bare. Jeg bestilte legetime, som jeg allerede fikk dagen etterpå. Der tok jeg skjekk og jada jeg var gravid og ca 7 uker på vei da. Fortalte dette til Fredrik og etter en stund gledet vi oss UTROLIG masse.


Men da tenker jeg at jeg tar kvelden,
God natt :o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Stygge kommentarer slettes!